2020. július 3., péntek


83.           Drámák és operák *

Shakespeare korában
kellett volna élnem Angliában.
Esténként kötényemet tisztára cserélve,
feltűzve kontyomat,
karonfogva szomszédnőmet,
beülni színházba, nézni drámát
vagy Itáliában operát
csattos topánkában,
szívem húrjait áthangoltan,
ültem zsöllyében,
dúdoltam hangosan,
énekeltem a refréneket újra meg újra,
sorok közt táncoltam,
ha kedvem éppen úgy tartotta.
Olykor a széket gavallérom hozta
s hálából combomat megfoghatta.
Szemében szemem elmélyedhetett,
míg Júlia és Rómeó itták
egymás szavát a színpadon.
Én ittam szavát Hamletnek,
sírtam Learen
és csodálkoztam azon,
honnan jönnek a szavak a dallamok,
melyek repítenek vagy ölnek
és Isten hangjait elhozzák minden este.

*Megjelent a Szóhalászok 2020 LiteraTúra antológiában.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése